Her på Skagen Fuglestations blog bringes korte nyheder i dagbogsformat om hændelser på fuglestationen.

Se indlæg fra år: 2024 (82)2023 (289)2022 (292)2021 (279)2020 (282)2019 (304)2018 (261)2017 (247)2016 (2)(se alle)

Ingen ringmærkning i morgenregn

lørdag 8. juli 2017
af MJH

Vejr: Overskyet indtil middag med lidt regnbyger fra morgenstunden. Derefter opklaring, men samtidig tiltagende vind fra vest, der til aften var oppe i hård styrke.

Med regnbyger i morgentimerne blev ringmærkningen droppet. Jeg prøvede at køre en tur syd for byen mellem kl. 9 og 11, men fandt ikke meget i Klitplantagen. Et par Ravne blev bedste fugle dernede sammen med en del Lille Korsnæb.
Mark blev på stationen og var klar som formidler på dagens briefinger, mens jeg tog mig af ringmærkningsturen kl 13, hvor en familie på 4 deltog. Desværre uden held med fangst selvom regnen var holdt op. De var nu alligevel godt tilfredse med gennemgangen og fortællingen, så de kommer gerne igen en anden gang og ser en fugl i hånden.
Som fuglestationens telefonpasser fik jeg et opkald fra en Vendelbo, der har arvet sin fars æg samling. Han var godt klar over, at den slags i dag er ulovligt og ville høre, om Fuglestationen kunne være interesseret i, at overtage samlingen i formidlingsøjemed. Det var en af de forespørgsler, hvor jeg som frivillig ikke helt kan tage ansvaret og må vente på, at Simon kommer retur fra ferie.
Om eftermiddagen kiggede Lars Mortensen og Martin forbi. Hyggeligt besøg og en god snak, inden jeg gjorde klar til en gang rester fra køleskabet til aftensmaden, mens Mark udforskede Skagens tilbud for spisesteder. Måske var jeg kulinarisk ikke helt på højde med Skagens restauranter, men til gengæld kunne jeg havobse fra køkkenvinduet, så Mark gik glip af godt med Suler, terner og Storkjover.
Han huskede til gengæld sin nøglekode i dag og kom ind igen uden behov for ekstra cykelture